Goed in Gesprek
Regelmatig krijgen we de volgende vraag:
We willen een organisatie zijn waarin we van en met elkaar kunnen leren en op elkaar kunnen bouwen. Waar collega’s meer voor elkaar klaar staan en oog voor elkaar hebben. Dat is hard nodig in deze tijd van grote werkdruk, arbeidskrapte en hoog verloop. Hebben jullie iets voor ons? Jazeker! De training Goed in Gesprek.
In de training leren deelnemers
- Open te praten over hun emoties en de emoties van anderen
- Grenzen aan te geven om onderlinge verwachtingen te verhelderen
- Complimenten te geven en ontvangen
- Vragen te stellen en door te vragen om de werkelijke boodschap te achterhalen
Wist je dat een goed gesprek
- Bijdraagt aan een prettige werksfeer
- We minder gefrustreerd zijn over anderen
- We fijner samenwerken
- We onszelf beter leren kennen
- Het vertrouwen in elkaar laat toenemen
- We elkaar stimuleren en steunen om steeds beter te worden
Goed in Gesprek
Een training die de drempel verlaagt om werkelijk met elkaar in gesprek te gaan en de ander te laten weten wat je echt bedoelt. Want het is nog niet zo gemakkelijk om open en transparant te zijn naar elkaar. Je collega laten weten dat je hem waardeert of blij van haar wordt. Of dat je ergens last van hebt of steun of hulp nodig hebt. We draaien er liever om heen, stellen het uit of verpakken het in een inhoudelijke boodschap.
En toch. Als het lukt, dan dragen goede gesprekken bij aan een cultuur van openheid, verbinding en eigenaarschap. Het is pure nectar!